Hlavní nabídka
S některými lidmi se bavíme a domlouváme bez jakýchkoli problémů a s jinými nám to drhne. K někomu máme blízko po pár minutách a k jinému si nenajdeme cestu ani po mnoha letech. Co nás spojuje a co nás odděluje? Je opravdu možné domluvit se s každým? A jak na to? |
Člověk je společenský tvor a témata tohoto bloku jsou o našich schopnostech začínat, prohlubovat, rozvíjet a někdy také ukončovat vztahy s druhými lidmi. Jaký máme vztah k druhému člověku je určováno vzájemnou schopností komunikovat a spolupracovat. Komunikace je dovednost, spolupráce je rozhodnutí a z něj vycházející jednání. Obě dvě složky – komunikace i spolupráce – jsou naučitelné, v obou máme možnost na sobě pracovat a tím se zlepšovat. Někdo má lepší vrozené dispozice navazovat vztahy s druhými lidmi, někdo horší. To ale neznamená, že jedni povedou vztahově šťastný a naplněný život a druzí budou nepochopeni, osamoceni a opuštěni. Naučte se volit k druhým lidem takový způsob jednání jak s nimi sdílet své myšlenky, pocity, zkušenosti, přání a sny, který vás vzájemně sblíží a umožní vzájemné pochopení, porozumění a respekt.
Témata kurzů bloku Komunikace a vztahy
Dospělá komunikace – jak vyváženě, důvěryhodně, asertivně komunikovat a dosahovat tak požadovaných cílů a výsledků
Komunikační strategie, taktiky a techniky pro efektivní rozhovory – jak reagovat na chování partnera a jeho komunikační styl tak, abyste společně dokázali dospět k výstupům rozhovoru, které budou pro obě strany zajímavé
Komunikace a vztahy -
Prezentační dovednosti – jak úspěšně prezentovat sdělení informace kolegům až k veřejným vystoupením před velkým fórem
Vyjednávací rozhovory -
Konfrontační rozhovory – jak vést rozhovor s člověkem, se kterým máme antagonistické názory, postoje a zájmy, jak zvládat své emoce v těchto vypjatých rozhovorech a využít všechny možnosti k dosažení požadovaného výstupu
Hodnotící a rozvojové rozhovory – jak podávat zpětnou vazbu na chování a výsledky druhého, jak ho motivovat a ovlivňovat ke změně pocitů, myšlení a chování, jak podporovat druhého v jeho úsilí o dosažení cílů
Trénink nonverbální komunikace – jak rozpoznat a číst informace skryté v řeči těla a jak s nimi pracovat
Verbální AIKIDO – jak komunikačními nástroji řešit konfliktní situace a zvládat nepřátelské a agresivní jednání
Otázky v komunikaci -
Komunikace po telefonu – jak vést kontaktní, servisní, prodejní, reklamační a další typy telefonních hovorů
Písemná komunikace – jak sdělovat informace v psaném jazyce a jak ho využívat v dopisech, mailech, zprávách a prezentacích
Manipulativní ovlivňování – jak manipulace rozpoznat, jak se jim bránit a jak je eliminovat (chcete-
Specifika komunikace v cizím jazyce – jak se připravit na specifika komunikace v cizí řeči a nastanou-
Rétorika profesionálů -
Komunikační ovlivňování – jak sladit verbální a neverbální projev a uspět ve všech rozhovorech
Emoce v komunikaci a komunikace v emocích – jak konstruktivně nasměrovat sílu emocí (nejen v pracovních rozhovorech)
Diplomatické jednání – jak formulovat svá sdělení, otázky a návrhy tak, aby byly druhými přijímány jako to, co je i v jejich zájmu a respektuje jejich cíle
Klíčové rozhovory – jak vést jednání, která jsou pro nás velmi důležitá a emočně náročná
Rétorika pro rozhovory s kolegy i velké prezentace – jak zaujmout, sdělit potřebné a přesvědčit
Co na srdci, to na jazyku – jak chválit a oceňovat, jak hubovat a kritizovat, jak hodnotit a soudit a to vše na úrovni
Vyjednávání nebo vydírání – jak se vypořádat s tvrdým tlakem oponenta a dosáhnout dohody
Trocha psychologie nikoho nezabije – jak proniknout do psychologických tajů a zákonitostí komunikace pro lepší pochopení a porozumění sebe sama i druhých lidí
a další …
Řeč je mocnou vládkyní a svým nepatrným tělem, které ani postihnout nelze, vykoná činy nesmírné. Vždyť je schopna zapudit strach, odejmout zármutek, probudit radost, zvětšit soucit. Gorgias z Leontýn |
Víte že ... |
Používání generalizací (zevšeobecňování), vypouštění informací na základě předpokladů a domněnek a překrucování významu je manipulativním způsobem ovlivňování a kdo ho používá, říká vám mezi řádky, že moc chce, nebo potřebuje, abyste mu věřili to, co vám říká. |
Víte že ... |
Ve způsobu komunikace se projevuje významným způsobem osobnost člověka, jeho návyky a hlavní motivy, že vlastně o sobě říkáme často více tím, jak s druhými hovoříme, než co jim říkáme. |
Víte že ... |
Jak hovoříme a přemýšlíme (mluvíme- |
Víte že ... |
Mikro- |
Víte že ... |
Nejefektivnějším způsobem, jak přimět nespolupracujícího člověka ke spolupráci je dát mu jednoznačně najevo, že i vy jste schopni se chovat stejně jako on, ale nechcete to dělat, protože pak byste na tom byli biti oba dva a proto navrhujete přistoupit ke spolupráci, ze které budete mít obě strany určitý profit. |