Hlavní nabídka
Co a jak nabídnout ke směně či prodeji za co nejvýhodnějších podmínek je obor, kterým se lidé zabývají již desetitisíce let. V dnešní době obrovského převisu nabídky nad poptávkou je extrémně důležité nejen mít co nabídnout druhým (produkt, službu, dovednost, zkušenost, informaci, nápad, atd.), ale také svou výhodu dokázat zviditelnit, dobře zacílit a prodat těm, kterým je k užitku a kteří jsou ochotni a schopni za ni zaplatit. |
Je mnoho knih, které se zabývají tím, jak něco prodat. Každý rok jich vychází tisíce ve všech jazycích (v češtině posledních 8 let minimálně 50 knih ročně, které se zabývají prodáváním). O marketingu snad ještě více. I z toho je patrné, jak velkou váhu a význam má v dnešním světě schopnost dobře prodávat. Velký guru marketingu, pan Philip Kotler, napsal v úvodu své knihy Marketing management: „V prostředí plném příležitostí a hrozeb se marketing stává pro podniky a organizace rozhodujícím pomocníkem při získávání konkurenční výhody.“ Naučte se využívat informací a zkušeností obou propojených oborů ku prospěchu vašich obchodních zájmů.
Témata kurzů bloku Obchod a marketing
Osobní obchodní potenciál a jeho rozvoj – jak vychovat dobrého obchodníka i když se říká, že obchodníkem se člověk rodí, ale to dnes už nestačí
Prodejní rozhovory – jak si připravit, vést, hodnotit a zdokonalovat rozhovory obchodních manažerů, obchodních zástupců, prodejců, prodavačů a servisních pracovníků s klienty
Prodejní diagnostika, prezentace a argumentace – jak aplikovat strategii na pomezí mezi asertivitou a agresivitou, jak se úspěšně prosadit prodejní strategií „železné pěsti v sametové rukavičce“
Prodejní vyjednávání -
Řešení reklamací a stížností -
Praktická zákaznická typologie – jak poznat a v rozhovorech použít co, komu, na koho, jak a kdy platí a umět podle toho jednat
Time-
Komunikace a vztahy s klíčovými zákazníky (key account management) – jak si kategorizovat klientelu a jak pečovat o klíčové klienty a prohlubovat vztahy a spolupráci s nimi
Nakupujeme se ziskem – jak se připravit a realizovat nákupní rozhovory s dodavateli a jak vyjednat co nejlepší podmínky
Brand management – jak zavést, budovat a rozvíjet značku, povědomí o ní a jak nastavit a zviditelnit její hodnoty, cíle a záměry
Marketingové strategie -
Marketingová komunikace – jak nastavit interní komunikaci a i komunikaci z firmy ven, ke stávajícím i potenciálním zákazníkům, veřejnosti a zaměřit ji na podporu firemních vizí a cílů
CRM a práce s ním – jak udělat s klienta ústřední bod, ve kterém se propojí všechny zdroje firmy
Operativní marketing – jak rychle, pružně a efektivně reagovat na každodenní změny zákaznického chování
BUZZ marketing – jak přimět lidi, aby o vás nejen věděli, ale i hovořili a zajímali se o vás a vaši firmu
První kontakt – jak si připravit a provést první oslovení klienta a první osobní setkání
Vztah s klientem na osobní úrovni – jak zaujmout a získat si klienta, jak vztah s ním rozvíjet a směrovat
Příprava a prezentace obchodní nabídky – jak sestavit a zpracovat nabídku a jak ji předložit klientovi a seznámit ho s ní
Obchodní vyjednávání – jak dosáhnout dohody a prodat tak, abychom otevřeli dlouhodobou spolupráci
Prodejní procesy v každodenní práci obchodníka – jak efektivně skloubit povinnosti a pravomoci, jak vyvážit procesy a osobní zodpovědnost
Motivace a demotivace v prodeji – jak motivovat prodejce, jak motivovaný prodejce motivuje zákazníka a jak motivovaný zákazník rozšiřuje náš business
Klíčová role informací pro úspěšný prodej – jak pracovat s informacemi a přimět je vydělávat
a další ...
Pokud tím neškodí jinému, nikomu se nezakazuje získávat prospěch pro sebe. Domitius Ulpianus |
Víte že ... |
Obracíte- |
Víte že ... |
Lepší předpoklady k ovlivnění výsledku prodejního rozhovoru má ta strana, která má v daném předmětu rozhovoru informační převahu a tak dokáže získat a vyjednat lepší podmínky. |
Víte že ... |
Dokážete- |
Víte že ... |
Cca 45% obchodních společností v evropské unii investuje v posledních 5 letech na podporu prodeje a do svých marketingových aktivit to, co vykazuje v zisku ve svých výročních zprávách. |
Víte že ... |
Současná pravidla obchodování jsou postavena na základě až 300 let starých znalostech o uspořádání společnosti, sociálních vazbách a fungování vyšších správních celků (organizací, institucí, společenství, i států) takže nás vlastně více táhnou spíše do historie než posouvají kupředu v rozvoji lidské společnosti. |