Hlavní nabídka
Učení se patří mezi přirozené činnosti každého člověka, stejně tak jako dýchání nebo spánek. Je- |
Firemní know-
Témata kurzů bloku Lektorské dovednosti a koučování
Komunikační dovednosti lektora – jak vést výukové monologické a dialogické metody a heuristické rozhovory a diskuse
Rétorika v práci lektora – jak pracovat s hlasovým projevem a nonverbálními způsoby ovlivňování
Příprava a hodnocení vzdělávací akce (kurzu, semináře, školení, workshopu) – jak naplánovat, připravit a vyhodnotit vzdělávací a rozvojové akce
Tvorba podkladových, pracovních a prezentačních materiálů – jak napsat, stylizovat a graficky upravit studijní a podkladové materiály pro kurzy a školení
Realizace a vyhodnocování vzdělávacích akcí – jak strukturovat akci, zahájit ji, gradovat a zakončovat, jak ji vyhodnotit a využít získané zkušenosti k optimalizaci zpracování daného tématu
Využívání pomůcek a techniky při vzdělávacích akcích – jak pracovat s pomůckami a technikou, jak připravit podklady a vše, co bude lektor potřebovat v průběhu kurzu
Pedagogické a didaktické minimum pro lektory – jaké jsou pedagogické principy, co řeší a čím se zabývá andragogika, jaké jsou didaktické styly a postupy vhodné pro kurzy a školení
Metodika vzdělávací akce (formy a styly vedení) – jak si připravit repertoár metod používaných na kurzu, na co je která metoda vhodná a jak ji zorganizovat a provést
Psychologické minimum pro lektory – jak využít psychologii učení k motivaci a koncentraci účastníků kurzů, jak pracovat s jednoltivci s přihlédnutím k jejich jedinečnosti a jak se skupinou při různých aktivitách
Škola koučování (základní, střední a vysoká) – jak ve více úrovních připravovat budoucí kouče na jejich práci se svými svěřenci
Základy andragogiky pro lektory – jak respektovat a využívat andragogické poznatky o vzdělávání dospělých do stavby a vedení kurzů
Všeobecný rozhled a základy evropské kultury a vzdělanosti – jak se orientovat ve všeobecném přehledu, jak doplnit mezery v základním všeobecném vzdělání a jak tyto informace využívat na kurzech a pracovat s nimi ve prospěch účastníků kurzů
Podpora důvěryhodnosti a respektování lektora – jak a čím posilovat přirozenou autoritu lektora, navazovat kooperativní vztahy s účastníky a nastavit a udržovat pozitivní a konstruktivní atmosféru na kurzu
Trénink didaktických metod – jak zvýšit atraktivitu a efektivitu vzdělávacích akcí
Trénink rétoriky pro lektory – jak si sestavit projev, pracovat s hlasem, využívat neverbální ovlivňování a jak si svým vstupováním získat účastníky vzdělávací akce
Vztahové konstelace v koučinku – jak prostřednictvím technik gestalt terapie podpořit uvědomění si souvislostí v pracovních vztazích a možnosti ovlivnit jejich četnost, průběh a kvalitu
Vizualizace informací – jak pracovat s obrázky, grafy, symboly, videem, modely a pomůckami při prezentacích a výukových aktivitách vzdělávacích akcí
Modelové situace a simulace – jak projektovat, připravit a realizovat modelové situace a simulace, jak je uvádět, organizovat a vyhodnocovat a jak do nich vtáhnout účastníky akcí
a další ...
Učte se, jako byste se hnali za někým, koho nemůžete dohonit, a jako by to byl někdo, koho nechcete ztratit. Konfucius |
Víte že ... |
Britský tým v roce 1998 prokázal, že chcete- |
Víte že ... |
Podle průzkumu Institutu OSN pro vzdělávání a výzkum je vzdělávání dospělých a rozvoj kvalifikace zaměstnanců ve více než dvou třetinách firem deklarováno jako jedna z pěti nejvyšších priorit, ale zdroje uvolněné k jejímu naplnění jsou u stejného počtu firem v prioritách na 30 a horším místě. |
Víte že ... |
Vaše paměť má schopnost udržet si stopu na vše, co jste zažili od cca 7 měsíce prenatálního vývoje. Potíž je akorát v tom, mít natolik efektivní systém nacházení svých vzpomínek v paměti a rozvinutou schopnost jejich využití pro poučení se tak, abychom si dokázali vybavit a využít více než 2 až 3 procenta z nich. |
Víte že ... |
Již ve starověkém Řecku se vyučovala rétorika, která se skládala z pěti základních oblastí a to: 1. Výběr toho, co budu říkat, 2. Uspořádání toho, kdy co budu říkat, 3. Nalezení vhodné formy, jak to budu říkat, 4. Zapamatování si připravené řeči, 5. Přednesení toho, co jsem si připravil. |
Víte že ... |
Dnes se používá při koučování ve firmách nejvíce metod a způsobů, které mají svůj původ v armádě a sportu, kdy bylo třeba vycvičit vojáka, aby přesně a rychle zvládl vykonávat rozkazy, nebo pomoci sportovci jednak zvládnout techniku jeho disciplíny a také rozvíjet jeho mentální schopnosti. |