Hlavní nabídka
Jaroslav Hašek napsal v roce 1912, že: „Pěkné lakýrky a oděv elegantního střihu působí na ženy víc, než sebelepší vědecká práce“. Obal nás prodává, samozřejmě že ano. Není chybou, když mu někteří lidé věnují mnoho prostoru, času a peněz. Chybou je, když k tomu nedodají už nic jiného. Od dob Gutha- |
Lety prověřené doporučení „Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se chovali oni k tobě“, je velmi dobrým základem pro slušné a ohleduplné mezilidské vztahy. Rozdíly mezi našimi představami slušného chování ale existují a zbytečně dochází k nedorozuměním a konfliktům jen proto, že se chováme v určité situaci vhodně – podle svého mínění – ale nevhodně, podle mínění jiných lidí. Právě z toho důvodu, abychom předešli nedorozuměním a společenským faux pas (z francouzštiny = chybný krok) jsou připravena témata tohoto bloku. Podíváte-
Témata kurzů bloku Image a etiketa
Profesionální image – jak vybrat vhodný oděv ve vztahu k profesi, firmě, situaci atd.
Osobní styl v oblékání a doplňcích – jak pracovat s barevnou typologií oblékání, líčení, jaký zvolit účes a doplňky pro různé příležitosti
Business etiketa – jak řešit pracovní situace a jak je s nadhledem a profesionálně podle pravidel etikety zvládat
Společenská etiketa – jak se chovat ve společnosti a řešit i komplikované situace
Druhy společenských akcí -
Komunikace na společenských akcích – jak navazovat kontakty a rozhovory, rozvíjet vztahy a jak být příjemným, milým a nezapomenutelným společníkem
Ve společnosti s průvodcem -
Specifika jednání v multikulturální společnosti – jak omezovat a překonávat úskalí rozdílnosti kultur a prostředí, respektovat odlišné významy slov, gest, mimiky apod.
Jednání se zahraničními partnery (multikulturální management) – jak připravit jednání, uvádět a zahajovat rozhovor, jak při respektování odlišností podporovat svébytnost a bezpečí partnera, jak v rozhovorech docílit závěrečného resumé a jak organizovat a zajišťovat následné akce po ukončení jednání či schůzky
Stolničení -
Firemní kultura a dress code – jak nastavit a prosazovat dodržování pravidel pro image a oblékání zaměstnanců, jak řešit extrémy a excesy a jak aplikovat pravidla společenského chování do chodu firmy a jednání zaměstnanců
Etiketa v pracovních vztazích a rozhovorech – jak kultivovat pracovní prostředí a zvýšit společenskou úroveň společnosti a jejích zaměstnanců
a další ...
Etiketa znamená, že se chováme o něco lépe, než je absolutně nutné. William Jacob Cuppy |
Víte že ... |
Etiketa nese své označení podle papírových lístků, které určovali zasedací pořádek na francouzském královském dvoře. Za nezdvořáka byl považován ten, kdo je nerespektoval. |
Víte že ... |
Podle barevné typologie patří každý z nás do jednoho ze čtyř základních typů jaro, léto, podzim a zima. Nejvíce nám to sluší a lépe vynikneme v barvách svého typu, respektujeme- |
Víte že ... |
Látkový ubrousek se volně rozkládá na klín a eventuálně se s ním jemně utírají ústa. S jeho manipulací máme vždy počkat až tak učiní hostitel či hostitelka a použitý ubrousek se vždy odkládá vlevo od talíře a zásadně nikdy ne přímo na talíř. |
Víte že ... |
Zvolit správný uzel na kravatě je závislé na typu kravaty, akci, na kterou se chystáte jít a vaší postavě. Na výběr máte minimálně osm způsobů jak kravatu uvázat a to zdaleka nejsou všechny, protože existuje více než 100 kravatových uzlů a to ještě nepočítáme uzly pro šátky a motýlky. |
Víte že ... |
Sestavujete- |