Hlavní nabídka
Otcem dnešního managementu bylo vedení armád. To v sobě zahrnovalo nejen strategické myšlení ale také správné rozhodování a schopnost efektivně reagovat na aktuální situaci. Přidáme- |
Management je vhodným propojením tvrdých a měkkých dovedností. Perfektně a bezchybně zvládat to, co je jednoznačně dáno a nastaveno, s vysokou kvalitou a produktivitou pracovat na plnění svěřených úkolů a neustále se učit a udržovat se na špičce svého oboru. To vše jsou tvrdé dovednosti v práci manažera. Pro naplnění manažerské role je třeba velmi kvalitně zvládat i dovednosti měkké, související s osobností manažera, jeho hodnotami, prioritami, vztahy s lidmi, schopnostmi vést, ovlivňovat, podporovat, motivovat a mnoho dalších. Leadership (vůdcovství) je v podstatě o tom, jak manažer dokáže získat a udržet schopné lidi. Kdo se rozhodl, vydat se manažerskou cestou, měl by si uvědomit, že se rozhodl pro práci s druhými a pro druhé. Profesionální manažer v sobě spojuje schopnost využívat své pravomoci a současně nést zodpovědnost.
Témata kurzů bloku Management a leadership
Manažerské kompetence – jak a na čem postavit svůj úspěch, na co a koho se kdy zaměřit a jak ovlivňovat
Řízení a vedení jednotlivců a skupin – jak využívat direktivní a podporující chování ve vzájemné kombinaci
Vůdčí dovednosti (leadership skills) – jak identifikovat, používat a rozvíjet vnitřní a vnější znaky vůdce a jak je trénovat
Teambulding a teamworking – jak vystavět úspěšný tým a jak nastavit podmínky pro jeho efektivní fungování
Řízení podle kompetencí -
Řízení realizačních procesů -
Projektové řízení – jak pracovat se systémem nástrojů a metod pro přípravu, realizaci a hodnocení projektů a změn
Krizový management -
Personální práce manažera – jak vybrat vhodné zaměstnance, jak je úspěšné provést adaptačním procesem, jak vychovávat a vzdělávat lidi v týmu a jak s nimi ukončovat spolupráci
Organizační chování – jak se chovají lidé v pracovních organizacích, jaké jsou jejich motivy a potřeby, jak reagují na nastavené systémy a procesy a jak toto vše ovlivňovat a měnit
Manažerské vyjednávání – jak vést rozhovory s jasným, respektovaným, sdíleným a exkluzivním výsledkem
Zdravý rozum se vrací na scénu – jak využívat své i historické zkušenosti pro zvládání problémů dnešního managementu a jak být připraven na řešení výzev zítřka
Vítězství jedinečnosti – jak si postavit a realizovat individuální úspěšnou cestu výkonu manažerské role
Příprava, vedení a vyhodnocování vstupních výběrových rozhovorů – jak efektivně vybírat nové zaměstnance
Psychologické základy a podklady realizace výběrových řízení – jak připravit a realizovat interní i externí výběrové řízení
Praktická profesní typologie pro personalisty – jak sladit požadavky pracovního místa s osobností zaměstnance
Komunikace personalisty – jak vést interní a externí komunikace pracovníka personálního úseku společnosti
Eneagram, MBTI, Praktická typologie a další – jak pracovat s typologiemi ve prospěch maximálního využití potenciálu zaměstnanců a jak si vytvořit přehled o osobnostních typologiích
Belbinova teorie týmových rolí – jak správně sestavit tým s ohledem na jeho cíle a úkoly
Systémy hodnocení a odměňování zaměstnanců – jak motivačně a stabilizačně nastavit hodnotící systém a na něj navázané odměňování
Vedení hodnotícího, vytýkacího a propouštěcího rozhovoru – jak vést nepopulární rozhovory z pozice personalisty
Adaptační proces pro nové pracovníky – jak si vychovat nového zaměstnance a připravit plán jeho zapracování se tak, aby byl schopen dosahovat co nejdříve požadovaných výsledků
Interní výběrová řízení – jak projektovat a provádět interní výběr tak, aby úspěšní kandidáti využili příležitostí, které jim změna nabízí a neúspěšní byli motivování k další práci na sobě a rozvoji své kvalifikace
Příprava, realizace a vyhodnocení Assessment a Development Center – jak metodicky, organizačně a personálně připravit a zajistit průběh AC/DC
Analýzy rozvojových potřeb a vytváření rozvojových plánů – jak pracovat s hodnocením propojeně s individuálním a týmovým rozvojem v zájmu podpory firemní strategie
Projektové řízení zaměřené procesně – jak připravit, naplánovat a řídit projekt tak, aby bylo dosaženo očekávaných cílů a přínosů
Projektové řízení zaměřené kompetenčně – jak připravit lidi pracující v projektu, od manažera projektu po realizační pracovníky tak, aby byli ve svém konání úspěšní
Práce manažera na rozvoji individuálních kompetencích podřízeného – jak si ověřovat potenciál pracovníka, hodnotit objektivně i subjektivně, plánovat další rozvoj a podporovat v jeho úspěšném naplňování
Práce manažera na rozvoji týmových kompetencí – jak vytvářet týmového ducha, podporovat týmové členy a eliminovat solitéry, jak připravovat a provádět změny v týmu a jak vést tým k lepším výsledkům
Performance management – jak řídit a vést sebe, jednotlivce i týmy se zaměřením na dosahování vyšší výkonnosti a ambiciózních cílů a výsledků
Change management – jak provádět změny ve firmě i jednotlivých organizačních složkách firmy tak, aby se maximálně využily příležitosti, které změna otvírá a minimalizovala rizika spojená se změnou
Koordinace versus dezorganizace – jak nastavit spolupráci mezi jednotlivými zaměstnanci i napříč organizačními jednotkami a spravovat ji, optimalizovat a zefektivňovat
Manažerský time-
a další ...
Činy moudrých lidí diktuje rozum a cit, méně moudrých zkušenost, nevědoucích nutnost a činy zvířat příroda. Marcus Tullius Cicero |
Víte že ... |
Mezi tři největší a nejrozšířenější slabiny manažerů patří za 1. že si myslí, že mají vždycky pravdu, za 2. že odstraní své oponenty a ty, o kterých jsou přesvědčeni, že k nim nejsou dostatečně loajální, za 3. že podceňují potíže a problémy, se kterými se jejich firma konfrontuje. |
Víte že ... |
Už v roce 1974 sociální psycholog Robert Katz publikoval v Harvard business review článek o třech oblastech manažerských kompetencí, mezi které zařadil technické (odborné) dovednosti, lidské dovednosti a koncepční dovednosti. |
Víte že ... |
Slovo „charisma“ spojované často s přirozenou autoritou člověka má původ v náboženství a znamenalo mimořádné a oceňované schopnosti, které dotyčný dostal darem od boha. |
Víte že ... |
Tomáši Baťovi (staršímu) se podařilo firmu, která pod vedením jeho bratra Antonína byla roku 1895 na pokraji bankrotu, postavit na nohy v průběhu jediného roku, a když se firma ocitla před krachem podruhé v roce 1896 díky krachu jejího velkého dlužníka, znovu se nedal odradit a opět do roka dostal firmu do kladných čísel a nakonec ji dovedl k celosvětové prosperitě a věhlasu. |
Víte že ... |
Dodnes se v přípravě manažerů používá před 2.500 lety napsaný traktát „Umění války“ od Mistra Sun Tze, pojednávající o vojenské strategii a taktice, respektování protivníka a schopnostech vojevůdce. |